nuffnag

Halaman

my xtvt

ana muslimah


wallpaper

Ahad, 10 Mei 2009

HARI ESOK...UNTUK KU...

Ni pulak kuih untuk breakfast sok....n jamu kwan2 kat school....
Resepi dapt dr blog zana gak tp aku tambah sikit bg sedap lg mcm arwah mak aku buat dulu2....Syiuk...terliur..

Kuih Bakar Pandan


Bahan-bahan
2 cawan tepung gandum
1 1/3 cawan gula
2 cawan air pandan
2 cawan santan @ 2 cawan susu cair (1 tin - ideal lebih sedap...wah siap promote..nestle kena bg aku keuntungan sikit ni!)
5 biji telur
2 sudu besar marjerin@mentega(aku guna soft marjerin yg sapu kat roti tu.. sbb mentega dah habis)
1/2 sudu kecil garam
Sedikit pewarna hijau
Sebagai hiasan- sedikit bijan jika suka-(Aku letak banyak lebih sedap bila makan bijan dia yg rangup tu.)

Cara-cara
Masukkan semua bahan ke dalam blender kecuali bijan
Blender hingga sebati -(Boleh masukkan 1/2 dahulu klu blend x muat)
Sapukan loyang dengan sedikit minyak dan tuangkan bahan tadi kedalamnya.
Taburkan bijan (jika suka)
Bakar 40 - 55 minit pada suhu 180c/ hingga masak / berkerak..

ps.. kalau nak kurangkan bau 'keteluran' nye boleh boh sikit esen vanila..

Tiada ulasan: